۷۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین در انتظار سرمایه‌گذارن جهت احداث حدود ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی

۷۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین جهت احداث و توسعه نیروگاه های خورشیدی به ظرفیت حدود ۵۰۰ مگاوات اختصاص یافته است و آمادگی کامل جهت همکاری با سرمایه گذاران وجود دارد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ساتبا: بر اساس اعلام دفتر پروانه‌ها و مجوزها جلسه هم‌اندیشی در خصوص رفع مشکلات دارندگان پروانه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک در استان های زنجان و قزوین با حضور نمایندگان ساتبا، مدیرعامل، معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای زنجان و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت‌ برق منطقه‌ای زنجان، شرکت‌های توزیع نیروی برق، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و امور اراضی استان های زنجان و قزوین در سالن جلسات شرکت برق منطقه‌ای زنجان برگزار شد.

این گزارش می‌افزاید: در ابتدای جلسه آقای مهندس اله مرادی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان ضمن اشاره به ضرورت افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر در سبد تولید انرژی و پتانسیل بالای سرمایه گذاری انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی در استان های زنجان و قزوین بر هماهنگی هر چه بیشتر ارگان های ذیربط جهت تسهیل صدور مجوزهای سه گانه خرید تضمینی برق با هدف جذب حداکثری سرمایه گذاری در استان های مذکور تأکید نمودند.

جلسه هم‌اندیشی در خصوص رفع مشکلات دارندگان پروانه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک در استان های زنجان و قزوین

جلسه هم‌اندیشی در خصوص رفع مشکلات دارندگان پروانه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک در استان های زنجان و قزوین – منبع: ساتبا

سپس نماینده مرکز خدمات سرمایه گذاری استان زنجان با معرفی سامانه نقشه راه سرمایه گذاری، آن را از اقدامات راهبردی جهت راهنمایی هرچه بهتر سرمایه گذاران نیروگاه های تجدیدپذیر در انتخاب زمین ، تسهیل امور سرمایه گذاری و حذف استعلامات متعدد در راستای سیاست های توسعه زیرساخت های استان در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و پاک برشمردند.

در ادامه نماینده مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین گفت: ۷۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین جهت احداث و توسعه نیروگاه های خورشیدی به ظرفیت حدود ۵۰۰ مگاوات اختصاص یافته است و آمادگی کامل جهت همکاری با سرمایه گذاران وجود دارد.

در پایان نمایندگان ساتبا نیز فرآیند اجرایی صدور، کنترل، تمدید و ابطال پروانه‌های احداث را تشریح نموده و در جهت حل مشکل متقاضیانی که در راستای اخذ مجوزهای سه‌گانه دچار مشکل شده‌اند با مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه بحث و تبادل‌نظر کردند. همچنین تسهیل اجاره اراضی دولتی به متقاضیان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در قالب ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جزء مواردی بود که مورد تأکید قرار گرفت.

منبع: ساتبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.