تاریخ امروز۱۴۰۳-۰۱-۱۰

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان بافت استان کرمان

همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، نیروگاه‌ ۱۰ مگاواتی خورشیدی در شهرستان بافت استان کرمان توسط دکتر صادق‌زاده معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا افتتاح گردید.

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ساتبا: دو‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه سال جاری، با حضور دکتر صادق‌زاده و جمعی از مدیران شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق استان کرمان و مقامات محلی، نیروگاه خورشیدی  به ظرفیت ۱۰ مگاوات در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در شهرستان‌ بافت افتتاح گردید. بر اساس گزارش دریافت‌شده از سرمایه‌گذار این پروژه ساخت این نیروگاه‌ با میزان سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی، از سوی بخش خصوصی و همچنین ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۷۰ نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری انجام شده است.

افتتاح نیروگاه 10 مگاواتی شهرستان بافت استان کرمان با حضور رییس ساتبا

افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی شهرستان بافت استان کرمان با حضور رییس ساتبا – منبع: ساتبا

بنابر این گزارش، نیروگاه‌ مذکور با استفاده از فن‌آوری بومی و بهره‌گیری از توانمندی طراحان ایرانی توانایی تزریق ۱۶ گیگاوات‌ساعت برق به شبکه سراسری برق کشور را دارد و هر ساله مانع از انتشار ۱۳ هزار و ۷۱۲تن دی اکسیدکربن به زیست‌محیطی می‌گردد. همچنین این پروژه سالیانه از تبخیر ۴ هزار و ۳۷۱ مترمکعب آّب که در تولید برق استفاده می‌شود، جلوگیری می‌کند و با صرفه‌جویی ۵,۶۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال به صرفه‌جویی ذخایر سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد.

نمای هوایی از نیروگاه 10 مگاواتی شهرستان بافت استان کرمان - منبع: وبسایت شرکت تابان

نمای هوایی از نیروگاه ۱۰ مگاواتی شهرستان بافت استان کرمان – منبع: وبسایت شرکت تابان

این گزارش می افزاید: استان کرمان با پتانسیل انرژی تابشی بالا بعنوان یکی از مستعدترین استان‌های کشور برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است. در حال ظرفیت نیروگاه‌های مگاواتی تجدیدپذیرِ نصب شده در این استان حدود ۵۰ مگاوات می‌باشد که کل این ظرفیت متعلق به نیروگاه‌های خورشیدی است. همچنین تا کنون تعداد ۹۸۶ واحدِ نیروگاهیِ خورشیدیِ پشت‌بامی به ظرفیت ۹۲۷۵ کیلووات در این استان احداث و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

منبع: ساتبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.