پنل های خورشیدی فتوولتاییک در امتداد بزرگراه های کشور هلند

آژانس مدیریت آب هلند در نظر دارد پنل های خورشیدی فتوولتاییک را در امتداد بزرگراه A37 در استان درنته این کشور نصب و راه اندازی کند.

 

 آژانس مدیریت آب هلند، (تحت نظارت وزارت زیرساخت و مدیریت آب هلند) قصد دارد یک نیروگاه بزرگ خورشیدی در طول بزرگراه A37، در شمال شرقی استان درنته مستقر کند. این آژانس هم اکنون جلساتی را با دولت استانی درنته و شهرداری‌های کووردن، اممان و هوژوین و همچنین اپراتور شبکه و اپراتور سیستم توزیع برای بحث در مورد چگونگی توسعه پارک خورشیدی برگزار می‌کند.

این پروژه که بخشی از برنامه دولت برای ساخت پروژه‌های آزمایشی انرژی تجدیدپذیر در اراضی دولتی است، شامل نصب ماژول‌های فتوولتاییک در امتداد طرفین و وسط جاده ای به طول ۴۰ کیلومتر (۲۵ مایل) از بزرگراه است. آژانس مدیریت آب هلند توضیح داد که این پروژه در مجموع ۳۰۰ هکتار را شامل خواهد شد و بدون آنکه تأثیر بصری شدیدی در منظره اطراف داشته باشد ساخته خواهد شد.

این آژانس یک مطالعه اولیه را برای این پروژه در سال ۲۰۱۶ انجام داد. در اکتبر سال ۲۰۱۷، شرکت ساخت‌وساز مستقر در هلند به نام هجیمانز اعلام کرد برنامه‌ریزی برای ساخت دیوار حایل صوتی با ماژول‌های خورشیدی در امتداد چندین بزرگراه در هلند را در دستور کار خود دارد. اولین پروژه آن که در فوریه گذشته به پایان رسید، در نزدیکی شهر جنوب شرقی Uden است. هدف از این پروژه، بررسی امکان اتجام پروژه‌های بیشتر دیوار حایل صوتی خورشیدی است.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، آژانس همچنین برنامه‌هایی را برای آزمایش امکان‌سنجی جاده‌های خورشیدی به عنوان جایگزینی برای ساخت پروژه‌های بزرگ انرژی خورشیدی اعلام کرد. آژانس گفته است: “یافتن فضای تولید انرژی خورشیدی به خلاقیت نیاز دارد.” آژانس مدیریت آب هلند برنامه‌ای را برای استفاده از سطوح آب و زمین دولتی برای آرایه‌های فتوولتاییک و سایر پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر اعلام کرده است.

منبع: pv-magazine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.