تاریخ امروز۱۴۰۳-۰۱-۱۰

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در ماهان استان کرمان توسط وزیر نیرو

با حضور وزیر نیرو و معاونین وزارت نیرو، استاندار کرمان، نمایندگان مردم شریف کرمان در مجلس شورای اسلامی، معاون و مدیران سازمان ساتبا و مدیران استانی صنعت آب و برق، نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰ مگاوات در منطقه ماهان استان کرمان افتتاح گردید.

بر اساس گزارش سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) این نیروگاه‌ خورشیدی مقیاس بزرگ با میزان سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی، از سوی بخش خصوصی و همچنین ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۶۰ نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری آن انجام شده است.

حفاظت از محیط زیست با توسعه نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک

بنابر گزارش سایت ساتبا نیروگاه‌ خورشیدی مذکور سالیانه قابلیت تولید و تزریق ۱۶ گیگاوات‌ساعت برق به شبکه سراسری برق کشور را دارا بوده و هر ساله مانع از انتشار ۱۳ هزار و ۷۱۲ تن دی اکسیدکربن به محیط زیست می‌گردد. همچنین این پروژه سالیانه از تبخیر ۴ هزار و ۳۷۱ مترمکعب آّب که در تولید برق فسیلی استفاده می‌شود، جلوگیری می‌کند و با صرفه‌جویی ۵/۶۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال به صرفه‌جویی ذخایر سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد.

استان کرمان، مستعد احداث نیروگاه خورشیدی در ایران

این گزارش می افزاید: استان کرمان با پتانسیل تابش انرژی خورشیدی بالا بعنوان یکی از مستعدترین استان‌های کشور برای احداث نیروگاه‌ خورشیدی  مقیاس بزرگ و نیروگاه خورشیدی خانگی است. در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های مگاواتی تجدیدپذیرِ نصب شده در این استان حدود ۶۰ مگاوات می‌باشد که این ظرفیت متعلق به ۸ نیروگاه‌های خورشیدی مگاواتی است. همچنین تا کنون تعداد ۹۸۶ واحدِ نیروگاهیِ خورشیدیِ پشت‌بامی عمدتا در مناطق روستایی و محروم این استان احداث و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

منبع: سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.