ابلاغ دستورالعمل محیط‌ زیست، بهداشت و ایمنی نیروگاه‌های خورشیدی فتوولتاییک

با پیشنهاد سازمان ساتبا دستورالعمل محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی نیروگاه‌های خورشیدی-فتوولتائیک تهیه و پس از بررسی‌های لازم تصویب و توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردید.

به گزارش مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی ساتبا، در راستای شناسایی، کنترل و کاهش مسائل نیروگاه‌های خورشیدی در حوزه محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی، دفتر مطالعات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، تهیه ضابطه “دستورالعمل محیط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیست، بهداشت و ایمنی نیروگاه‌های خورشیدی-فتوولتائیک” را در دستور کار خود قرار داد.

این دستورالعمل تهیه شده پس از بررسی در امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور، براساس ماده ۳۴ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه و همچنین آیین‌نامه استانداردهای اجرایی طرح‌های عمرانی مصوب هیات وزیران، در دی ماه سال ۱۳۹۸ تصویب و با شماره‌ی ضابطه‌ی ۷۸۵ ابلاغ گردید.
به نقل از این گزارش، رعایت این دستورالعمل که شامل مفاهیم، مسئولیت‌ها و روش‌های کلی برای کاهش اثرات نیروگاه‌های خورشیدی فتوولتاییک است از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ الزامی است.
بنابراین گزارش، اگرچه انرژی خورشیدی در مرحله بهره‌برداری در زمره انرژی‌های پاک و بدون انتشار آلودگی محسوب می‌شود ولی لزوم اتخاذ تصمیمات لازم جهت کاهش تبعات زیست‌محیطی آن‌ها در مرحله برنامه‌ریزی برای احداث این نوع نیروگاه‌ها و همچنین کاهش امکان بروز حوادث و آسیب به کارکنان در طول مراحل ساخت و بهره‌برداری ضروری است.

به‌منظور دسترسی به دستورالعمل محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی نیروگاه‌های خورشیدی فتوولتاییک بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دستورالعمل محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی نیروگاه‌های خورشیدی-فتوولتائیک

منبع: ساتبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.