بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان تهران افتتاح شد

در چهاردهمین هفته پویش، نیروگاه‌‌های خورشیدی با مجموع ظرفیت بیش از ۲۱ مگاوات در شهرستان‌های شهرری و دماوند استان تهران روز سه‌شنبه، ۸ بهمن ۹۸ از سوی رئیس جمهور، وزیر نیرو و با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) دو نیروگاه خورشیدی ۱۲,۷ مگاواتی واقع در حسن‌آباد شهرری و یک نیروگاه ۸.۴ مگاواتی خورشیدی در شهرستان دماوندِ استان تهران، با دستور دکتر روحانی رئیس‌جمهور، توسط دکتر اردکانیان وزیر نیرو و با حضور دکتر سیدمحمد صادق‌زاده، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا افتتاح گردید.

حفظ محیط زیست و اشتغال زایی با سرمایه گذاری در نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک

این گزارش می‌افزاید، برای ساخت این نیروگاه‌های خورشیدی بیش از ۱۳۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است که با تولید بیش از ۳۴ گیگاوات‌ساعت انرژی در سال به ذخیره حدود ۱۲ میلیون مترمکعب سوخت معادل گاز طبیعی کمک خواهد کرد و مانع از انتشار ۲۸ هزار و ۷۹۴ تن گاز CO۲ خواهد شد. گفتنی است احداث این نیروگاه‌ها توانسته است با ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۳۰ نفر علاوه بر ذخیره‌سازی ۹۱۸۰ مترمکعب آب موجب رونق اقتصادی در مناطق محل احداث، گردیده است.

بنابراین گزارش، استان تهران با داشتن ۸ نیروگاه تجدیدپذیر با مجموع ظرفیت بیش از ۳۰ مگاوات یکی از استان‌های پیشرو در زمینه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر است. همچنین تاکنون ۵۸ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک (محدود به ظرفیت انشعاب) به ظرفیت ۸۳۱ کیلووات برای استفاده‌های خانگی و صنعتی در این استان احداث گردیده است.

به نقل از روابط عمومی ساتبا، با افتتاح نیروگاه‌های مذکور، تعداد نیروگاه‌های خورشیدی فتوولتاییک مقیاس بزرگ (مگاواتی) کشور به عدد ۵۵ رسید. گفتنی است در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۶۴۹ مولد خورشیدی کیلوواتی در سراسر کشور با مجموع ظرفیت ۴۰۱۴۵ کیلووات احداث و در حال بهره‌برداری هستند.

منبع: ساتبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.