پرفروش‌ترین تولیدکنندگان پنل‌ خورشیدی فتوولتاییک در سال ۲۰۲۰

نویسنده: محسن فرزان، کارشناس ارشد انرژی‌های تجدیدپذیر       clock زمان مطالعه: ۲ دقیقه


کمپانی لانگی سولار (LONGi Solar) به صدر فروش (Shipment) پنل‌های خورشیدی فتوولتاییک در جهان در سال ۲۰۲۰، رسید. براساس داده‌های وبسایت PV infoLink، شرکت لانگی با فروش بیش از ۲۰ گیگاوات پنل خورشیدی در سال گذشته میلادی، توانسته است با پشت‌‌سر گذاشتن جینکو سولار، جی ای سولار و ترینا سولار، به این عنوان دست یابد. شرکت جینکو سولار (Jinko Solar) که برای چندین سال در رده اول این جدول قرار داشت، به جایگاه دوم پرفروش‌ترین پنل خورشیدی در سال ۲۰۲۰، دست یافت.

پیشنهاد مشاهده: مقایسه دو شرکت تولید پنل خورشیدی جینکو سولار و لانگی در سال ۲۰۱۹

شرکت‌های جی ای سولار (JA Solar)، ترینا سولار (Trina Solar)، کاندین سولار (Canadian Solar)، هانوا کیو سلز (Hanwha Q Cells)، رایزن (Risen)، آسترونرژی (Astronergy)، فرست سولار (First Solar) و سان تک (Suntech) به‌ترتیب در رده‌های سوم تا دهم پروفروش‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی فتوولتاییک در سال ۲۰۲۰، قرار گرفتند.

رده

۲۰۲۰

۲۰۱۹

۱

لانگی سولار

جینکو سولار

۲

جینکو سولار

جی ای سولار

۳

جی ای سولار

ترینا سولار

۴

ترینا سولار

لانگی سولار

۵

کاندین سولار

کاندین سولار

۶

هانوا کیو سلز

هانوا کیو سلز

۷

رایزن انرژی

رایزن انرژی

۸

آسترونرژی

سان تک پاور

۹

فرست سولار

چینت سولار

۱۰

سان تک پاور

تلسان

این ده شرکت تولیدکننده پنل خورشیدی با عرضه حدود ۱۱۴/۴ گیگاوات پنل خورشیدی، بیش از ۸۱ درصد از نیاز بازار را تامین کرده‌اند. پنج شرکت اول در این لیست، با افزایش بیش از ۳۰ درصدی فروش محصولات خود، رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ تجربه کرده‌اند.

باتوجه‌به این‌که این ده تولیدکننده بزرگ پنل خورشیدی اهداف بلندپروازنه‌ای را برای توسعه تولید و فروش محصولات خود در نظر گرفته‌اند، انتظار می‌رود بیش از ۹۰ درصد از تامین تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دهند.

با نگاه به آینده، کسب‌وکار تولیدکنندگان کوچک‌تر پنل‌های خورشیدی باید در یک فضای رقابتی‌ که روز به روز رقابت در آن سخت‌تر می‌شود، دست‌وپنجه نرم کنند. شرکت‌های بزرگ جهت ایجاد فشار در زنجیره تامین برای ادغام عمودی، با تولیدکنندگان بزرگ پنل‌های خورشیدی همکاری مشترک خواهند کند، تا قادر باشند کنترل بیش‌تری در تامین مواد اولیه خود داشته باشند.

منبع: PV InfoLink Database

نظر شما درباره این مطلب مهم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.