رکورد جدید راندمان سلول خورشیدی فتوولتاییک

نویسنده: محسن فرزان، کارشناس ارشد انرژی‌های تجدیدپذیر   سطح مقاله سطح: نیمه‎ تخصصی  clock زمان مطالعه: ۲ دقیقه


لانگی سولار (LONGi Solar)، بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های خورشیدی در جهان به رکورد جدید راندمان ۲۵/۰۹ درصد برای سلول خورشیدی تجاری‌سازی‌شده مونوکریستال دوطرفه نوع n با فناوری اتصال خنثی شده اکسید تونلی (TOPCon) دست‌یافته است. این موفقیت به تایید موسسه آلمانی تحقیقات انرژی خورشیدی هاملین (ISFH) رسیده است.

در حال‌حاضر کمپانی چینی لانگی سولار رکورد راندمان ۲۴/۰۶ درصد برای سلول خورشیدی مونوکریستال نوع p با فناوری PERC را که پیش از این در ژانویه سال ۲۰۱۹ به آن دست‌یافته بود را نیز در اختیار دارد.

LONGi-Sets-the-World-Record-for-N-Type-TOPCon-Cell-Efficiency

شکل۱: نمودار جریان – ولتاژ سلول خورشیدی جدید لانگی سولار تست شده توسط ISFH


پیشنهاد مطالعه: رکورد کمترین نرخ کاهش عملکرد در ماژول‎‌های خورشیدی + دانلود دیتاشیت


آقای لی هوا، نائب رییس و مدیر تحقیق‌وتوسعه سلول خورشیدی لانگی سولار اظهار داشته است: “هدف ما این است که بی‌وقفه از طریق افزایش راندمان و پایداری بیش‌تر باعث ارتقای کل صنعت فتوولتاییک شویم.” وی افزود: “برای توسعه فناوری فتوولتاییک تمرکز اصلی بر بهبود راندمان تبدیل انرژی در سلول خورشیدی است.”

از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰، شرکت لانگی سولار در مجموع ۷/۹۶۳ میلیارد یوان چین (تقریبا معادل ۱/۲ میلیارد دلار) را در بخش تحقیق‌وتوسعه شرکت سرمایه‌گذاری کرده است و توانسته بیش از ۱۰۰۰ پتنت ثبت نماید. این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی موفق به ثبت رکورد فروش ۲۴/۵ گیگاوات پنل خورشیدی و رسیدین به جایگاه پرفروش‌ترین برند پنل خورشیدی در جهان شد.

منبع: LONGi Solar

نظر شما درباره این مطلب مهم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.