تاریخ امروز۱۴۰۳-۰۱-۱۰

ارزیابی و رتبه بندی شرکت‌های پیمانکار نصب سامانه‌های خورشیدی توسط شرکت‌های توزیع برق استانی

 ارزیابی شرکت‌های پیمانکار نصب سامانه‌های خورشیدی فتوولتائیک مختص مشترکین محدود به ظرفیت انشعاب با هدف جلوگیری از ورود و نصب تجهیزات بدون کیفیت انجام شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ساتبا، به نقل از مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و مقررات فنی سازمان ساتبا به‌دنبال گسترش سامانه‌های خورشیدی فتوولتاییک پشت‌بامی در کشور و جلوگیری از ورود و نصب تجهیزات بدون کیفیت در این نوع نیروگاه‌ها کارشناسان فنی این دفتر با همکاری شرکت‌های توزیع نیروی برق استانی اقدام به شناسایی و ارزیابی عملکرد شرکت‌های فعال در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی کرده‌اند که نتایج این ارزیابی جهت اطلاع عموم در اختیار علاقمندان این حوزه قرار خواهد گرفت.

این گزارش می‌افزاید، شرکت‌های فعال در زمینه تأمین و نصب سامانه‌های خورشیدی پشت‌بامی براساس پیوست ۴ و ۵ قرارداد حق‌العمل کاری خرید تضمینی برق توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق استانی با تمرکز بر دو محور استاندارد بودن تجهیزات و نحوه اجرای سامانه‌های خورشیدی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

بنابراین گزارش: ارزیابی‌های انجام شده شامل شاخص‌های مشخصات فنی پنل‌ها، اینورترها، سازه‌های نگهدارنده، سیم و کابل، سیستم زمین و سایر الزامات و استانداردهای مربوط به سامانه می‌باشد و در آن پیمانکاران در چهار رده ضعیف، متوسط، خوب و عالی دسته‌بندی شده‌اند.

به نقل از مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و مقررات فنی سازمان ساتبا: به‌منظور سهولت در بهره‌برداری از این نتایج، لیست شرکت‌های مذکور به‌تفکیک استانی در دسترس می‌باشد و در حال حاضر نیز فرآیند ارزیابی پیمانکاران نصب سامانه‌های خورشیدی پشت‌بامی توسط مالکین این نیروگاه نیز در دستور کار سازمان ساتبا قرار گرفته است.

منبع: ساتبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.