اینورترهای خورشیدی جدید برای بام‌های تجاری بزرگ و پارک‌های خورشیدی

شرکت KACO پنج اینورتر رشته­‌ای جدید را به محصولات خود اضافه کرده است. این محصولات با توان خروجی ۸۷ تا ۱۵۰ کیلووات، برای سیستم‌های خورشیدی بر روی بام‌های تجاری و صنعتی و همچنین برای سیستم‌های نصب‌شده بر روی زمین در پارک‌های خورشیدی مناسب هستند.

متن: KACO دامنه اینورترهای رشته‌ای خود را برای پروژه‌های ۱.۵۰۰ ولت با ارائه ۵ دستگاه جدید توسعه داده است. مدل های blueplanet 87.0 TL3 و blueplanet 92.0 TL3 برای نیروگاه‌های خورشیدی بر روی سقف‌های تجاری و صنعتی مناسب است.

از آنجایی که فناوری ۱۵۰۰ ولت، روند در حال ظهور در بخش سیستم‌های خورشیدی پشت‌بامی است، هر دو اینورتر برای ماژول‌های خورشیدی با ۱۰۰۰ ولت نیز مناسب هستند. مدل blueplanet 92.0 TL3 دارای ولتاژ نامی ۴۰۰ ولت (AC) است و بنابراین می‌تواند بدون ترانسفورماتور به سیستم توزیع ولتاژ پایین وصل شود.

اینورترهای جدید با توان خروجی ۱۱۰، ۱۳۷ و ۱۵۰ کیلووات در دسترس طراحان و مجریان نیروگاه‌های خورشیدی با مقیاس بزرگ قرار دارند.

اینورترها مبتنی بر فناوری blueplanet 125 TL3 هستند که توسط این شرکت آلمانی در پایان سال ۲۰۱۸ معرفی شد. این مزایا عمدتاً به دلیل اجزای نیمه هادی جدید ساخته‌شده از سیلیکون کاربید (SiC) است. SiC از خواص حرارتی مطلوب تری نسبت به سیلیکون برخوردار است: انرژی ناشی از دماهای زیاد محیط تنها در دمای چند درجه بالاتر از ۵۰ درجه سانتی‌گراد شروع می‌شود. تولید حرارت کمتر SiC به معنای استفاده از سینک گرمایی کوچک‌تر است. به لطف صرفه‌جویی در موادی از این دست، اینورترها وزنی کمتر از ۸۰ کیلوگرم دارند که باعث می‌شود نسبتاً سبک باشند. به طور خاص مدل blueplanet 150 TL3 دارای چگالی توان فوق‌العاده تقریباً ۲ kw/kg است.

اینورترهای جدید برای بخش بزرگی از بازار جهانی فتوولتاییک تأییدشده‌اند به جز مدل blueplanet 110 که فقط برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده است. با توجه به مقررات آمریکای شمالی، همه اینورترها از کلاس حافظتی NEMA 4X پیروی می‌کنند و بنابراین بالاترین امکان را برای نصب در فضای باز برآورده می‌کنند.

سایر ویژگی‌ها عبارت‌اند از: حفاظت در برابر تغییرات ناگهانی DC به عنوان استاندارد، محافظت AC قابل ارتقا و محافظت اختیاری از رابط‌های ارتباطی. قطع اتصال DC، که در نسخه XL اینورترها یکپارچه شده و در نسخه S با استفاده از یک قطع کننده DC جداگانه و یک مجموعه PID اختیاری پیاده‌سازی می‌شود.

منبع:Pvmagazine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.