عبور چین از مرز ۳۱ گیگاوات نیروگاه خورشیدی در سال ۲۰۲۰

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل تأخیر در معرفی سیاست جدید نیروگاه های خورشیدی، کمبود زمین، مشکلات تأمین مالی و مشکلات اتصال به شبکه، رقم نهایی برای ظرفیت تولید فتوولتاییک جدید در سال ۲۰۱۹ در چین کاهش یابد.

 

مشاوران سازمان انرژی پاک برای آسیا و اروپا انتظار دارند که چین ۲۰ تا ۲۴ گیگاوات نیروگاه خورشیدی جدید را در سال ۲۰۱۹ نصب‌کرده و پیش‌بینی کرده است که این کشور پیشرو در بازار خورشیدی جهان ۲۳-۳۱ گیگاوات ساعت به ظرفیت نیروگاه های خورشیدی خود در سال ۲۰۲۰ اضافه خواهد کرد.

مشاوران سازمان انرژی پاک برای آسیا و اروپا با استناد به “منابع تأیید نشده”، اظهار داشتند که احتمالاً تنها ۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید انرژی خورشیدی جدید در ماه نوامبر در چین اضافه شده است و این رقم تا پایان ماه اکتبر، بالای ۱۷.۵ گیگاوات نصب‌شده بوده است. چنین کمبودی با ۴۱ گیگاوات ظرفیت خورشیدی جدید – از جمله ۳.۵ گیگا وات فتوولتاییک مسکونی – که توسط مقامات برای سال گذشته پیش‌بینی شده بود، تضاد قابل‌توجهی دارد.

بودجه نیروگاه خورشیدی

این تحلیلگران افزوده‌اند پیش‌نویس اولیه سیاست خورشیدی ۲۰۲۰ کشور چین باعث شد تا مردم این کشور در بودجه احتمالی ارائه‌شده برای نیروگاه خورشیدی که شامل ۷۵ میلیون RMB1 (251 میلیون دلار) در سال جاری، از جمله RMB500 میلیون برای آرایه‌های مسکونی می‌شود، تردید کنند.

چنین رقم‌هایی سقوط ۴۲ درصدی در برابر RMB3 میلیاردی را که سال گذشته برای نیروگاه های خورشیدی در دسترس بود را نشان می‌دهد، اما مشاوران سازمان انرژی پاک برای آسیا و اروپا هیچ گزارشی را مبنی بر گزارش رویترز که مدعی توقف تمام یارانه‌های خورشیدی در مقیاس بزرگ بود دریافت نکرده است. بلکه معتقدند سرخوردگی برای عدم تحقق پروژه‌های اختصاص‌یافته برای سال ۲۰۱۹ ممکن است مقامات را وادار کند تا اقدامات امسال را عملی تر انجام دهند.

مشاوران سازمان انرژی پاک برای آسیا و اروپا پیشنهاد می‌کنند که مهلت ۳۱ دسامبر برای پروژه‌های اختصاص‌یافته امسال می‌تواند به میزان نصف تحقق یابد به نحوی که در آن میزان خرید تضمینی برق با RMB0.02 / kWh تولیدشده (۰.۰۰۲۹ دلار) یا بیشتر کاهش می‌یابد.

کاهش قیمت زغال سنگ در چین تهدیدی جدیدی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی

مشاوران سازمان انرژی پاک برای آسیا و اروپا به اظهارات نخست‌وزیر چین در ماه اکتبر در مورد باقی ماندن زغال‌سنگ منبع انرژی اصلی کشور و افزایش استخراج نفت و گاز داخلی در ماه اکتبر اشاره کردند. احتمال سقوط قیمت زغال‌سنگ تا ۱۵٪ در سال از سال آینده ممکن است نرخ رشد نیروگاه‌های خورشیدی را با مخاطره جدی همراه سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشر و بازنشر تمامی مطالب در سایت و فضای مجازی تنها با درج آدرس www.iransolarmag.com مجاز است.